Jsme domov pro seniory, poskytujeme služby osobám od 65 let, které mají sníženou soběstačnost zejména z důvodu věku, jejichž situace vyžaduje pravidelnou pomoc jiné fyzické osoby.
Novým klientům jsou nabízeny pouze dvoulůžkové pokoje. V případě uvolnění jednolůžkového pokoje je tento nabídnut nejprve stávajícím klientům domova pro seniory (dle pořadníku zájemců o jednolůžkový pokoj), a teprve v případě, že nikdo z klientů nemá o pokoj zájem, je nabídnut novému klientovi.
Jakmile vaše žádost postoupí na první místo, pak vás při uvolnění místa kontaktuje sociální pracovník domova. Sdělí vám informace o pokoji a podá vám informace o možnosti zahájení poskytování sociální služby. Dále si s vámi sjedná osobní setkání, při kterém si budete moci pokoj i ostatní prostory domova prohlédnout a získáte podrobné informace důležité k zahájení poskytování sociální služby.
Úhrada za poskytované služby v G-centru Tábor probíhá podle aktuálního sazebníku. Úhrada za služby se pohybuje v rozmezí 14 190 Kč – 15 450 Kč dle typu pokoje. Dle zákona č. 108/2006 Sb. náleží poskytovateli pobytových služeb také celý příspěvek na péči.
Domov pro seniory patří mezi pobytové sociální služby. Výše úhrady zahrnuje ubytování, celodenní stravování, topení, teplou a studenou vodu, úklid, praní a žehlení prádla. Úhrada za péči je stanovena ve výši přiznaného příspěvku na péči. V případě, že uživatel nemá přiznaný příspěvek na péči, úkony spojené s péčí o svoji osobu nehradí.
Příspěvek na péči je sociální dávka poskytovaná osobám v nepříznivé sociální situaci, které jsou závislé na pomoci jiné fyzické osoby. Z příspěvku je možné hradit profesionální sociální službu nebo jej použít k pokrytí nezbytných nákladů při zajištění péče v rodině. O příspěvek je možné zažádat na Úřadu práce dle místa trvalého bydliště žadatele.
V tomto případě příspěvek na péči náleží ze zákona domovu pro seniory.
G-centrum Tábor má uzavřenou smlouvu s firmou Všeobecný lékař jih s.r.o. o zajištění nadstandardních lékařských služeb spočívající v poskytnutí poradenské a konzultační činnosti v oblasti geriatrické a paliativní péče. Lékařské služby jsou realizovány formou návštěvní služby a to 2x týdně v minimálním rozsahu 8 hod., konkrétní ordinace probíhají v pondělí a ve středu. Lékařské služby jsou rozšířeny o možnost telefonické konzultace ošetřovatelské péče a to denně od 8 -18 hod. Mimo tuto smlouvu v G-centru nadále ordinuje 2x měsíčně lékař se specializací psychiatrie.
Fakultativní služby jsou služby poskytované nad rámec základních činností. Úhradu fakultativních služeb si uživatel hradí z vlastních příjmů. G-centrum Tábor v současné době žádné fakultativní služby nenabízí.
Individuální plán je výsledkem dohody mezi klientem a poskytovatelem sociální služby a je v souladu s posláním poskytovatele. V tomto plánu je vyjádřen cíl klienta, jeho potřeby, přání a jednotlivé kroky, které ke stanovenému cíli vedou.
Klíčový pracovník je pracovník přímé péče, který je klientovi přidělen při zahájení poskytování sociální služby. Klíčový pracovník s klientem plánuje individuální průběh poskytování sociální služby. Tento pracovník se aktivně zajímá o potřeby a spokojenost klienta. Podporuje ho v jeho samostatném myšlení, rozhodování a uplatnění jeho vůle. Vztah mezi klientem a klíčovým pracovníkem by měl být založen na vzájemné důvěře. Klíčový pracovník je zároveň prostředníkem mezi klientem a týmem všech pracovníků domova. Vyřizuje podněty, připomínky a stížnosti klienta. Klient má možnost požádat o změnu klíčového pracovníka.
Smlouva má písemnou formu a uzavírá se mezi příspěvkovou organizací G-centrum Tábor a osobou, která má zájem o poskytování sociální služby domov pro seniory. V případě, že tato osoba není schopna samostatně jednat a rozhodovat, musí být při tomto právním úkonu zastoupena (opatrovníkem nebo ORP).
Přes veškerou naši snahu se může stát, že nebudete s něčím spokojeni. Samozřejmě budeme rádi, pokud nás na naše chyby upozorníte. Své připomínky a stížnosti můžete podat buď písemně či ústně řediteli organizace nebo jakémukoli zaměstnanci, dále je můžete vhodit do schránky, která je k tomuto účelu určena a je umístěna v atriu v přízemí zařízení. Stížnost můžete podat osobně nebo prostřednictvím svého zástupce či rodinného příslušníka. Všechny stížnosti jsou evidovány a o způsobu vyřešení vaší stížnosti budete informováni. Pokud nebudete s řešením spokojeni, můžete se obrátit na našeho zřizovatele.
Pro usnadnění vašeho rozhodování vás srdečně zveme na návštěvu našeho zařízení, abyste mohli sami posoudit, jak se u nás žije. Návštěvu lze telefonicky domluvit na tel.: 381 478 290, 381 478 216, 381 478 207, 381 478 208. Pokud se rozhodnete pro život v našem zařízení, pomůžeme vám překlenout případné obtíže v adaptaci, budeme se snažit vám naslouchat, pomoci zvyknout si na nové prostředí a zprostředkovat informace o veškerém dění v zařízení. Naší snahou je vytvořit vám, kteří se rozhodnete žít v našem zařízení, nový domov, kde budete spokojeni a ve kterém prožijete hodně pěkných chvil.
© 2025 G - centrum Tábor, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO